Regler for klubmesterskab

Reglement for klubmesterskab 2017.

Man er startberettiget, hvis ekvipagen har startet minimum 1 stævne for RVV, siden 1/10-2016.

Man skal dog have startet minimum 1 stævne i den disciplin man ønsker at deltage i.

Stævnerne skal være startet inden den aktuelle stævneweekend.

Man skal starte den højeste klasse man har startet siden 1/10-2016. Out er ikke gældende.

(Vi gør opmærksom på det er rytterens eget ansvar og holde styr på om man er startberettiget.)

Det er tilladt at starte flere heste i samme mesterskab (inklusiv i finalen), men rytteren kan kun blive placeret på én i finalen.

Hvor intet andet er anført er dansk rideforbunds reglement glædende.

Har du spørgsmål så kontakt stævne udvalget på fos@rideklubbenvestervang.dk

Dressur regler:

Dressuren afvikles over to dage, første runde lørdag og anden runde søndag.

Både 1. og 2. rundes procenter bliver sammenlagt og giver det endelige resultat.

Der er præmieoverrækkelser (sløjfer) efter 1. runde med placeringer i forhold til antallet af startende i klassen.

Der er ingen præmieoverrækkelse for 2. runde men derimod for det samlede mesterskab.

Der er placeringer til de 5 bedst placerede ponyer, og de 3 bedst placerede heste i det samlede mesterskab, uanset antallet af startende.

I dressur uanset sværhedsgrad er det ikke tilladt at ride med klokker, bandager/gamacher.

Pisk er ikke tilladt. Fra LC1 til og med LC3 er det valgfrit om der rides med sporer eller ride helt uden.

Man skal minimum ride LC1.

Spring regler:

Springningen afvikles i metode B1.2

Man skal tilmelde sig den højeste klasse man har startet siden 1/10-2016.
Denne højde vil ekvipagen kun skulle springe i omspringningen, så det vil sige 10 cm lavere i hovederunderne.

Der er placeringer til de 5 bedst placerede ponyer, og de 3 bedst placerede heste, uanset antallet af startende.

Minimumhøjde:

Pony spring går fra LE og op efter  (LE 40-50-60 cm)

Hest spring, går fra 60 cm og op efter.