Faciliteter

Vestervang består af 4 staldbygninger, heste og ponyer er fordelt således:

Stald 1 med 5 ponybokse

Stald 2 med 7 ponybokse

Stald 3 med 7 hestebokse

Stald 4 med 5 hestebokse

Staldene er ældre og hyggelige, de males hvert 1-2 år i lyse farver og fremstår derfor lyse.

Bokse, skabe, foderrum

Til hver boks hører et aflåseligt skab. Her er der mulighed for opbevaring af udstyr. Skabene er fordelt i de 4 stalde, så man har sit udstyr inden for rækkevidde.

Der findes foderrum i hver stald, hermed opbevares foderet under samme tag som hest/pony, men dog i et separat rum. Foderet opbevares i fordertønder og æsker til hvert fodringstid, for at undgå skadedyr.

Grovfoder til hvert fodringstid opbevares ligeldes i stalden så det er indenfor rækkevidde.

Ridning

Ridehus på 20x40 meter med fiberbund anlagt i 2019. I ridehuset er der installeret vandingsanlæg og spejle. Udendørs ridebane på 25x60 meter, med lys og dejlig udsigt over foldarealerne.

Rideklubben råder over rigtig meget springmateriel, så mange springbanekombinationer er mulige. Ridehuset/ridebanen kan lukkes til springundervisning på fast tidspunkt efter aftale med bestyrelsen. Klubben har ligeledes materiel til ponygames.

Muligheder for gode rideture i den smukke omegn.

Folde

Der er ca. 20 tdr. land med gode folde. Store folde til heste/ponyer i flok og små folde til heste/ponyer med specielle behov. Foldene med flokke er delt i henholdsvis ponyfold og hestefold. Foldene er omkranset af dejlige ridestier.

Rytterstue og toilet

Der er en stor, opvarmet rytterstue med kig ud over ridehuset. Der er god mulighed for hygge og socialt samvær før og efter ridning.

Ved siden af rytterstuen er der toilet med håndvask og varmt vand. Rummet er opvarmet i vinterhalvåret.

Agilitybane

Klubben har i 2019 etableret en mindre agilitybane med 6 forhindringer, der er planer om yderligere 3-4 forhindringer i 2020. Denne er til fri brug.