Kontrakttyper og indflytning

Kontrakttyper:

Selvpas:

Man sørger selv for at muge sin boks og medbringer krybbefoder og grovfoder, på den måde kan man, som hesteejer selv vurdere, hvad ens hest har behov for. Der er plads til opbevaring af foder og wrap.

Staldvagter:

I hverdagene trækkes ens hest ud og ind fra fold (man har altså ikke trækvagter i hverdagene) og den fodres til morgen og middag.

I weekenderne indgår man i et samarbejde med de andre opstaldere om staldvagterne. Efter en fælles planlagt plan indgår man i ud- og indluk fra fold, man er minimum 2 ved hver træk vagt, dette af hensyn til sikkerheden.

Aftenfodring i hverdage og weekender, samt morgenfodring i weekenden er ligeledes efter en fælles planlagt plan.

Arbejdsdage:

Man skal deltage i arbejdsdage. Der er planlagt 6 arbejdsdage fordelt på året (primært fra marts til november), og man skal deltage i 3 arbejdsdage pr. hest. På arbejdsdagene gør vi meget ud af, at man hygger sig sammen, samtidig med at vi få ordnet de opgaver, der er behov for. Arbejdsdagene har stor betydning for fællesskabet. Opstalderne står for den daglige drift af stedet i fællesskab, således at stedet er pænt og ryddeligt.

Pris:

Halm kan tilkøbes.Ønsker man selv at medbringe anden strøelse f.eks træpiller er prisen for leje af boks det samme. Med i prisen for leje af boks er der inkluderet gødningsprøve 2 gange årligt og evt. ormekur.

Der skal indbetales et depositum for boksen og der tilkommer et administrationsgebyr på 250 kr for udarbejdelse af kontrakt mv.

Ved indflytning i Rideklubben Vestervang

For at sikre at vi alle har sunde og raske heste/ponyer er der krav om fremvisning af gyldigt vaccinationskort og frisk gødningsattest med ormetal inden for normal tolerance. Vaccinationskort og gødningsattest skal fremvises og godkendes inden indflytning på Rideklubben Vestervang.

Indflytning foregår med tilstedeværelse af en repræsentant fra Rideklubben Vestervang.

Gødningsprøver mm.

I forbindelse med foldskifte fra sommer til vinterfolde og omvendt hhv. efterår og forår, tages gødningsprøver på alle heste på samme tid og afhængig af resultaterne behandles den enkelte hest med ormekur efter dyrlægens anvisning. I forbindelse med behandling for orm indsamles gødning fra den enkelte hest. Denne praksis har medført nedsat forekomst af orm hos hestene.

En gang om året sikres at alle heste har fulgt årlig vaccination.