Regler klubmesterskab

REGLER

KLUB-MESTERSKAB

Reglement for klubmesterskab

Man skal være medlem af RVV, man skal starte det højeste program/højde ekvigagen har startet siden sidste klubmesterskab. Har ekvipagen ikke startet kan man starte efter eget valg, håber at man melder til med fair play.

• Out er ikke gældende.

Det er rytterens eget ansvar og holde styr på om man er startberettiget

• Det er tilladt at starte flere heste i samme mesterskab (inklusiv i finalen), men rytteren kan kun blive placeret på én i finalen.
  • Hvor intet andet er anført er dansk rideforbunds reglement gældende.

Har du spørgsmål så kontakt stævne udvalget på fos@rideklubbenvestervang.dk

Dressur regler:

• Dressuren afvikles over to dage, første runde lørdag og anden runde søndag.
  • Både 1. og 2. rundes procenter bliver sammenlagt og giver det endelige resultat.
  • Der er præmieoverrækkelser (sløjfer) efter 1. runde med placeringer i forhold til antallet af startende i klassen.
  • Der er ingen præmieoverrækkelse for 2. runde men derimod for det samlede mesterskab.
  • Der er placeringer til de 4 bedst placerede ponyer, og de 4 bedst placerede heste i det samlede mesterskab, uanset antallet af startende.
  • I dressur uanset sværhedsgrad er det ikke tilladt at ride med klokker, bandager/gamacher.
  • Fra LC1 til og med LC3 er det valgfrit om der rides med sporer eller pisk eller uden.
  • Man skal minimum ride LC1.

Spring regler:

• Springningen afvikles i:
  • metode B1.2 for hest og pony.
  • Man skal tilmelde sig den højeste klasse man har startet siden 1/10 i det forgående år.
  • Denne højde vil ekvipagen kun skulle springe i omspringningen, så det vil sige 10 cm lavere i hovederunderne.
  • Der er placeringer til de 4 bedst placerede ponyer, og de 4 bedst placerede heste, uanset antallet af startende.
  • Minimumhøjde:
  • Pony spring går fra LF og op efter.  (LF 30-40-50 cm)
  • Hest spring, går fra 60 cm og op efter.