Regler for hestepension

Regler for færden på Vestervang

Al færden og opbevaring af ejendele på Vestervangs område er på eget ansvar og for egen risiko.

Rygning er forbudt overalt inden døre (gælder også ridehus) og udendørs i nærheden af hø, halm eller andre let antændelige ting.

Da Rideklubben Vestervang i det daglige drives af pensionærerne, er vigtigt at alle rydde op efter sig selv, feje staldgang, lægge affald i affaldsspande, sætte redskaber på plads og i øvrigt er med til at holde orden i staldene og på området, så der er rart for alle.

Man må gerne have sin hund med på Vestervang, men hunden skal være i snor hele tiden af hensyn til til hestenes og hundens sikkerhed.

På Vestervang er der parkeringsmuligheder på parkeringsplads ved stald 1 og stald 3. Indkørsel til parkeringspladsen ved stald 3 sker via bakken.

Brug af ridehus

Ridehuset kan benyttes mellem kl. 06 og kl. 23.

Bank på porten og afvent svar før du åbner ind til ridehuset, dette af hensyn til sikkerheden.

Op- og nedstigning skal foregå så det ikke er til gene for andre ryttere.

Der rides venstre mod venstre.

Egen underviser må medbringes. Man har mulighed for at have en fast undervisningstid, denne kan man få tildelt ved at skrive til næstformanden på nf@rideklubbenvestervang.dk ligesom ændringer kan skrives til næstformanden. Hvis man ikke har fast undervisningstid skal man skrive på Facebook under opstaldning senest 48 timer før man rider undervisning.

Andre ryttere må gerne være i ridehuset mens der er undervisning, der skal rides med hensyn til den som modtager undervisning. Der må være 5 ryttere i ridehuset mens undervisningen foregår. Andre ryttere skal tage hensyn til den, der rider undervisning. Der må ikke longeres, mens der er undervisning.

Ridehuset kan lukkes på faste ugentlige tidspunkter for springning, ponygames eller lignende, dette vil fremgå af ridehusplanen.

Der skal tages specielt hensyn til urutinerede ryttere og ryttere på unge heste.

Longering er ikke tilladt hvis der er flere end 3 ryttere i ridehuset. Ved færre ryttere skal longeringen accepteres af tilstedeværende ryttere.

Alle ryttere skal bære ridehjelm med spændt hagerem (regler under Dansk Rideforbund)

Hestepærer fjernes når man er færdig med at ride. Dette er med til at bunden holder længere og det nedbringer støv, og dermed til glæde for alle.